Betalning
Betalning sker via elektronisk faktura med betalningsvillkor 30 dagar (netto)Har ni inte fått fakturan kolla då er skräppost om fakturan fastnat där. 

Påminnelse
Om din betalning inte kommit in till oss på förfallodagen skickar vi ut en påminnelse cirka en vecka efter förfallodatumet.

Utebliven betalning
Om vi inte har fått din betalning inkl. påminnelseavgift senast 15 dagar efter förfallodatum, plockar vi bort annonsen.

Uppsägningstid
Vi har ingen upsägningstid, väljer ni att avsluta annonsering avslutas annonseringen vid aviseringstidens slut.

Våra länkar
Vi ansvarar inte för våra annonsörers länkar, vi gör alltid en kortare genomgång  av annonsörens webbsida men ansvarar inte för deras länkar och information.

Kontroll av våra annonsörer
Vi förbehåller oss rätten att neka annonsörer vars webbinnehål finnes olämpligt eller stötande

Annnsörer
En annonsör får upplagt en länk till en webbsida, två bilder, en kortare beskrivning samt kontaktinformation i form av en epostadress samt ett telefonnummer.
En annonsör har under annonstiden fria uppdateringar

Dataskyddspolicy GDPR

Så här hanterar vi dina personuppgifter
För att kunna erbjuda dig våra tjänster/produkter behöver vi behandla vissa personuppgifter/data om dig eller ditt besök på vår webbplats. Vi värnar självklart om din integritet & säkerhet och samlar därför inte in fler uppgifter än vi behöver. Uppgifterna säljs givetvis aldrig vidare till tredjepart.
För din skull är det viktigt att du läser igenom vår dataskyddspolicy innan du beställer eller använder någon av våra tjänster. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss på:  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Insamling & använding av data

Vilken information samlar vi in?
Denna dataskyddspolicy täcker all data som vi samlar in, till exempel från hemsida, sociala media, kontakt per telefon eller mail och på evenemang/mässor. Vi kan komma att kombinera personuppgifter som samlats in på ett sätt (t.ex. en webbplats, affärssystem) med personuppgifter som har samlats in på ett annat sätt.

Information du förser oss med
Du kan direkt eller indirekt komma att ge oss information om dig, eller ditt företag på flera sätt, tex när du beställer våra tjänster/produkter eller kontaktar oss via formulär/mail från vår hemsida.

Denna information kan innefatta:
-Person- och kontaktinformation– namn, adressinformation, e-postadress, mobiltelefonnummer, din yrkesroll, din arbetsplats. 
-Betalningsinformation– fakturaadress, referensperson, annan faktureringsinformation.
-Enhetsinformation - t.ex. IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar, tidszon, operativsystem, plattform och skärmupplösning.
-Geografisk information - din geografiska placering.
-Information om varor/tjänster - detaljer angående de varor/tjänster du har köpt eller anmält dig till..
Informationen vi samlar in är nödvändig antingen för att ingå avtal med oss, handla i webbutik eller för att ställa ut offert/liknande.
Personnummer behandlas bara i undantagsfall för vissa tjänster som kräver legitimerad identitet.

Varför samlar vi in information  & vad gör vi med informationen?
Vi samlar in data för att tillhandahålla, utföra & förbättra våra tjänster & produkter.

Din information stannar hos oss!
Vi kommer aldrig sälja eller delge din information till tredjepart utan din tillåtelse. Ibland delar vi personuppgifter till leverantörer eller underleverantörer för att kunna slutföra/leverera vårt åtagande gentemot dig. Alla våra partners ingår självfallet sekretessavtal & följer givetvis legala & tekniska krav för att din informations ska kunna hanteras säkert.

Var behandlar vi dina personuppgifter?
Vi strävar alltid efter att lagra dina personuppgifter inom Sverige/EU/EES. Vissa sällsynta situationer kan dock kräva att vissa uppgifter hanteras av tredjepart (tex av teknikleverantör/underleverantör) Vi kommer dock alltid vidta åtgärder för att data som skickas/lagras på detta sätt hanteras på samma säkerhetsnivå som inom EU/ESS.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Vi sparar data så länge som det är nödvändigt för att uppfylla det syfte för vilket informationen samlades in, eller för att utföra våra åtaganden och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider, särskilt vad gäller redovisningskrav.

Dina rättigheter
Du som är kund/registrerad hos oss av någon anledning har flera rättigheter du bör känna till.
- Du har rätt att kostnadsfritt begära ut ett registerunderlag för vilka uppgifter om dig vi har sparade om dig/ditt företag.
- Du har rätt att få dina uppgifter korrigerade om de är felaktiga, ofullständiga eller missvisande på något sätt. Du har även rätt att begränsa behandlingen av personuppgifter tills dess att de blivit uppdaterade.
- Du har rätten att bli bortglömd. Radering av personuppgifter sker dock inte om de krävs för att slutföra vårt åtagande/avtal med dig, eller om annan svensk lag, myndighet eller domstol säger annat. Skulle du tycka att det inte finns berättigade skäl för detta  har du självklart rätt att invända mot behandlingen av dina uppgifter.
- Rätt att lämna klagomål, dra in samtycke.

Cookies & liknande tekniker
Vi använder cookies och liknande spårningstekniker för att leverera en skräddarsydd och smidig onlineupplevelse. 

Kontakta oss
Vid frågor kring integritets- och dataskydd, vänligen kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Företagsuppgifter
Hundkollen.se är en del av företaget Digital Consulting. Företaget innehar F-skattesedel. Organisationsnummer: 700527-0678

Hundkollen.se
Heimdalsvägen 8
194 52 UPPLANDS VÄSBY

Tel: 070-5167674
Mail:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.